Čas prepravy poštových zásielok
Čas prepravy poštových zásielok je definovaný ako D+n, kde D znamená deň podania a n počet dní, ktoré uplynuli od podania po dodanie poštovej zásielky.
Norma kvality stanovuje percentuálny podiel zásielok dodaných v určenej lehote. Napr. lehota D+2 znamená, že zásielka má byť dodaná najneskôr dva dni po dni podania zásielky (sobota, nedeľa a sviatok sa nezapočítavajú).
Normy kvality – čas prepravy poštových zásielok
Rezolúcia Svetovej poštovej únie C 52/2008
Svetová poštová únia prijala rezolúciu C 52/2008 a Programom kvality služby pre roky 2009 – 2012 odporučila prijať členským štátom opatrenia, aby bola v medzinárodnej poštovej prevádzke postupným progresívnym rastom dosiahnutá norma D+5 pre prioritné listy zo 65 % v roku 2008 na 80 % v roku 2012.
Smernica 97/67/ES v znení smerníc 2002/39/ES a 2008/6/ES Európskeho parlamentu a Rady
Smernica 97/67/ES v znení smerníc 2002/39/ES a 2008/6/ES Európskeho parlamentu a Rady stanovuje pre cezhraničné prioritné zásielky (v SR listy 1. triedy) v rámci Spoločenstva nasledujúce kvalitatívne normy:
Kvalitatívne normy pre zahraničné zásielky v rámci Spoločenstva
Lehota | Norma kvality |
---|---|
D+3 | 85 % zásielok |
D+5 | 97 % zásielok |
Požiadavky na kvalitu univerzálnej služby
Úrad stanovil pre poskytovateľa univerzálnej služby - Slovenská pošta, a. s., normy kvality pre základné služby vo vnútroštátnom poštovom styku na úrovni 92 % od roku 2023:
Druh zásielky | Lehota | Norma kvality |
---|---|---|
List najrýchlejšej kategórie | D+1 | 92 % zásielok |
List štandardnej kategórie | D+2 | 92 % zásielok |
Balík najrýchlejšej kategórie | D+2 | 92 % zásielok |
Poštový poukaz | D+2 | 92 % zásielok |
Reklamná adresovaná zásielka | D+4 | 92 % zásielok |
Plnenie noriem kvality
Výsledky merania času prepravy vo vnútroštátnom poštovom styku:
Aktualizácia noriem kvality
xlsx, 12,86 kB